Invasjon a la Rosa

Vår gruppe kom frem til at vi ønsket å jobbe med noe stort innen «street art». Vi ønsket å jobbe med et tema vi synes var viktig, og som berørte mange mennesker, og ble enige om å trekke inn «Rosa sløyfe»-kampanjen fra kreftforeningen. Etter brainstorming ble vi enige om at vi ønsket å bruke stoff, og en rosa-farge som ga assosiasjoner til den rosa sløyfen i Kreftforeningens kampanje. Vi snakket en del rundt hva vi kunne lage, og kom frem til at rosa BH’er på statuene i Frognerparken ville tiltrekke seg oppmerksomhet. Vi tok kontakt med Kreftforeningen, og de var veldig positive i forhold til opplegget vi hadde planlagt. Det var viktig for oss å nå fler enn de som var i Frognerparken på dagtid, så vi kontaktet også media, og skrev et innlegg på Kreftforeningens nettsted. Den dagen vi skulle gjennomføre, så ble det et kjempeståhei. Det kom mye media, det møtte opp folk som hadde lest om dette på nettet, og vi fikk all den omtalen vi kunne ha håpet på. Også i etterkant så har vi fått mye positiv tilbakemelding, noe som har inspirert til videre arbeid.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s